Bliv diplomuddannet IKT-leder

Danmarks førende IKT-leder uddannelse til det professionelle byggeri

Med IKT-bekendtgørelserne 118 & 119 introduceres en ny rolle i dansk byggeri – IKT-lederen. Denne rolle påvirker byggeriets bundlinje, hvorfor der stilles store krav til de kompetencer, en IKT-leder eller IKT-koordinator skal bestride, hvad end rollen er placeret hos bygherre, rådgiver eller andre.

Bygherre skal udpege en IKT-leder eller IKT-koordinator, der har til ansvar at stå for IKT-koordineringen og sikre, at gældende lov og krav opfyldes. Der er et væsentligt potentiale, som du vil blive klædt på til at indfri, så du kan skabe bedre byggeri for din organisation og for de andre parter, der bidrager til projektet.

IKT-leder uddannelsen vil klæde dig på til at styre dine projekter i mål med minimeret risiko, bedre bundlinje og under opfyldelse af de til enhver tid gældende krav. Uddannelsen lærer dig at træffe kvalificerede IKT-beslutninger og at arbejde målrettet mod de bedste resultater som IKT-leder. 

Du vil blive undervist af et team bestående af branchens dygtigste inden for deres felt, hvilket skaber rammerne for denne lederuddannelse.

Byggeriets Ledelsescenter har diplomuddannet over 400 IKT-ledere.

Uddannelsesforløbet er bredt anerkendt i branchen og klæder dig på til at kunne manøvrere og agere professionelt i forbindelse med byggesager, hvor der arbejdes med digitale IKT-værktøjer, både i offentligt og privat regi.

Vil du gerne vide mere?

Udfyld kontaktformularen ved at trykke på knappen til højre, så ringer vi dig op!

 

Få tilskud til IKT-leder uddannelsen

Kommunalt ansat

Hvis du er kommunalt ansat, kan du søge støtte op til 25.000 kr. hos Den Kommunale Kompetencefond. Se www.denkommunalekompetencefond.dk for mere information og ansøgningsskema. 

Dansk Byggeri, Teknisk Landsforbund og HK Privat

Hvis du er omfattet af overenskomsten mellem Dansk Byggeri, Teknisk Landsforbund og HK Privat,
kan du søge støtte til uddannelsen. Klik her for mere information.   

Få 15 % i rabat, hvis du er medlem af:

  • Arkitektforeningen
  • DANSKE ARK
  • Konstruktørforeningen
  • Dansk Facilities Management netværk
  • Bygherreforeningen

Rabatten kan ikke kombineres med andre tilbud. 

 

Hvor
København og Aarhus. 

Hvornår
Se alle datoer og hold under tilmelding her på side. 

Tilmelding
Tilmelding sker ved at udfylde tilmeldingsformularen her på siden.

Omfang
3 fulde kursusdage samt 1/2 dags forberedelse pr. undervisningsdag.

Eksamen
3 skriftlige multiple-choice eksamener og en gruppeopgave med præsentation.

Certifikat
Ved beståede eksamener og gruppeopgave uddeles eksamensdiplom.

Forplejning
Morgenmad, frokost, kage, kaffe, te og vand.

Pris
24.995,– ekskl. moms.
Prisen indeholder en iPad Mini, undervisning, digitalt uddannelsesmateriale samt forplejning. 

Kontakt
Kontakt uddannelseskoordinator Simone Lucas på telefon 5372 9287, hvis du har spørgsmål eller vil vide mere. 

Gratis webinar
Tryk på knappen for at se et optaget webinar om uddannelsen.

Brochure
Klik her for at downloade vores brochure med lektionsplan.

 

Datoer og tilmelding

Aarhus

København

7., 14. og 21. november 2016

8., 15. og 22. november 2016

Vær opmærksom på, at kurset kun afholdes, hvis der er min. 16 deltagere. 

 

Undervisere

De enkelte undervisere er førende fagfolk, der arbejder målrettet på at tilføre teoretisk viden en praktisk betydning og med fokus på byggeriet.

Kim Jacobsen, Indehaver, K-Jacobsen A/S
Tilhører gruppen af de mest erfarne og driftige rådgivningskompetencer i byggeriet med væsentlig erfaring fra en bred skare af projekter og kundetyper. Ph.d. fra Danmarks Tekniske Universitet og stor erfaring fra CAD, rådgivning og management consulting fra bl.a. Rambøll. I dag indehaver af K-Jacobsen A/S, der dagligt rådgiver Danmarks professionelle bygherrer i IKT for bedre bundlinje. 

Christian Koch, Professor, Chalmers University & gæsteprofessor, Aarhus Universitet
Forsker og underviser i ledelse, organisation og IT i byggeriet med fokus på projektering, produktion og ejendomsadministration. Deltog i udviklingsprogrammet "Det Digitale Byggeri" og implementeringsnetværket, er medlem af bestyrelsen for bips og partnerskabet for cuneco, der arbejder med klassifikation af byggeinformation. 

Pedram Moghaddam, Partner, DANDERS & MORE
Specialiseret inden for entrepriseret og rådgiver for danske og internationale entreprenører, bygherrer, tekniske rådgivere og garantistillere om entrepriseforhold. Stor erfaring og ekspertise med at føre entrepriseretlige tvister ved Voldgiftsnævnet for Bygge- og Anlægsvirksomhed og ved domstolene. Baggrund bl.a. fra Justitsministeriet, Skanska Danmark A/S, Horten, Bech-Bruun samt udstationering hos en større offentlig bygherre. Har en særlig indsigt i byggebranchen. 

Heidi Steen Jensen, Partner, Horten Advokatpartnerselskab
Heidi er ekspert i immaterielret og markedsføringsret med et særligt fokus på digitale forhold. Hun har stor erfaring med ophavsretlige tvister og rådgiver både arkitekter, bygherrer og entreprenører om rettighedsmæssige forhold. Hun har stor undervisningserfaring og et indgående kendskab til de rettighedsmæssige udfordringer ved byggeri.

Frederik S. Borg, Senior Consultant, RIB A/S
Frederik er ekspert inden for Facility Management, som uddannet ingeniør med speciale i det digitale byggeri og Digital Facility Management. Han har erfaring i at bygge bro mellem den udførende part og den efterfølgende drift samt bred faglig viden om, hvordan moderne teknologi anvendes til at drifte digitalt. Rådgiver bl.a. større byg- og driftsherrer om implementeringen af digitale værktøjer.

Hanne Steffensen, Kommunikationschef, K-Jacobsen A/S
Hanne er praktiker inden for forandringsledelse. Hun har arbejdet med større og mindre forandringsprojekter i forskellige virksomheder - lige fra nye IT-systemer til ændring af forretning og markeder. Hun har solidt kendskab til de organisatoriske, psykologiske og kommunikative problemstillinger i forandringsledelse. Uddannet fra Aalborg Universitet og CBS suppleret med flere ledelseskurser bl.a. i coaching og en miniMBA.

Jens Sjöström, Country Manager, RIB A/S
Jens har erfaring med det professionelle byggeri igennem 30 år fra både tegnestue, produktion og salg. Skaber resultater gennem forandringsledelse og proaktiv adfærd i hele værdikæden fra idé til færdige løsninger. Initiativtager til værdibaserede løsninger gennem ændringer af analoge processer til digitale i det professionelle byggeri. I RIB A/S er Jens ansvarlig for salg, rådgivning og support på det danske marked for digital collaboration.

Mads Bording, CEO Europe International, RIB Software AG
Én af byggeriets forandringsledere, der har stor erfaring med forandringsledelse, organisatorisk udvikling, forretningsudvikling og kommerciel ekspertise. Stor erfaring fra IT og management consulting bl.a. i byggebranchen. Kåret som et af Danmarks Top Talenter af Berlingske Nyhedsmagasin, foredragsholder, uddannet fra CBS, Harvard Business School, HEC i Paris, Columbia Business School i New York og London Business School.